Renovering pågår!

Lilla O´s rum är snart klart! Äntligen börjar det ta form och vi ska ta itu med "lullullet" - tavlor, lite mer rensning och lite plock för att få till det lite mysigt åt honom. Rummet har målats om i en ljus grön färg och sen blev det golv i ek. Ny rullgardin och ommöblering gjorde susen och vips blev det ett nytt rum! O verkar nöjd om än han fortsätter leka på golvet i vardagsrummet - varför är det så?!

Maken och jag har äntligen slagit till och beställt en säng! På hemmässan i Älvsjö gick vi och spanade efter "vår" säng och visst var den där! En Lectus, modell Europa

Voilá!

image47

Bara namnet "Lectus" ger mej rysningar!! Sen när jag blir rik kör jag Lexus - de é inte illa! en Lectus i sovrummet och Lexus i garaget!!!

Sängen levereras i den här grå färgen så jag hoppas den passar med fondväggen som ska gå i grå/brunt.  Övriga väggar ska jag måla vita men funderar på om det är så smart.... det kanske blir alldeles för mycket?! För en tid sedan var jag till en sybehörsaffär vid Kungsgatan för att köpa ett tyg till en kudde som lilla O skulle ha i skolan för det är kallt på golvet. Där hittade jag ett underbart tyg i fuskpäls - så nu ska jag ge mej in på att sy två större kuddar med det tyget att ha som dekoration i bingen! Vi får väl se vilket århundrade det blir....

I övrigt har jag varit hemma med stora M i tre dagar med feber och ont i halsen. Maken har varit i Italien på jobb *ååååhhh...vad tråkigt - NOT!* och det blir alltid så här! Så fort han ska bort blir någon av killarna sjuka! Skönt att det är fredag! Ikväll målar jag taket i vårt sovrum igen och sen ska jag hugga in på väggarna... Med middagsgäster imorgon, fullt kaos i hela huset, färgpytsar i sovrummet  och barnkalas på söndag - skulle kanske vara skönt med lite influensa?!

Titta vad jag fått från gulliga Cillacilla!! Hon är för söt!! Titta gärna in i hennes blogg - hon är en riktigt duktig scrappare!!

image48

Alla ni andra om hälsar på hos mej får den vidare!

Kram & Over and out!!!


Kommentarer
Postat av: SannaF

Jag förstår precis hur du menar med rörigt och färgburkar överallt.... Vi har det så också och jag är sååååååå trött på det!

Kul med ny säng! Hoppas den är superskön!
Hoppas M mår bättre nu!!!
KRAM♥

Postat av: Cilla

Ingen dålig säng!!!! Ser kanonfin ut.
Ha en skön vecka!
Kram

2007-11-12 @ 08:53:48
URL: http://cilla-cilla.blogspot.com
Postat av: Malin

Oj, vilken lyxig säng! o snygg var den ju oxå. Låter som ni verkligen har fullt upp just nu, sen får du vila ut i denna Lectus säng. Kram Malin

2007-11-14 @ 08:33:40
URL: http://malinkarmtegs.blogspot.com
Postat av: Anki (Fröken Svår)

Hej Tanja!
Om du är intresserad av min Robo så får du gärna maila mig för mer uppgifter om du vill på [email protected] . Jag har den på Tradera just nu, men kan ta bort den så länge jag inte har något bud. Pris 2000 + frakt (eller hämtning gratis förstås). Då är den som ny och det följer med två sprillans nya carriersheet ("skärmattan" som måste bytas med jämna mellanrum"). Kram Anki

2007-11-24 @ 09:26:22
URL: http://rosalia.se/anki

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback