Sjukt

Är det här...

Sen i måndags har stora M haft feber som utökades med halsont i slutet av veckan. Igår fredag kommer lilla O hem på kvällen efter sina äventyr med pappan och har - feber... gissar att FK får en anmälan om vab inför nästa vecka.

Själv är jag snorig men inget annat. Börjar känna att väggarna börjar krypa på mej så det blir till att ta en promenad i em.

Scrappsugen som få men jag har ingenstans att hålla till. Måste ordna till ett litet krypin åt mej innan jag blir alldeles galen. Funderar om det inte skulle fungera att göra om ett litet förråd nere i källaren som visserligen nu är som ett draghål och ingen isolering men det går säkert att ordna... Målar man vitt både väggar och tak så blir det lite trevligare och sen sätter upp en bänkskiva som bord så är snart saken biff!

Ommöblering i lilla O´s rum i förrgår gör att jag idag verkligen behöver ta itu med att städa och rensa upp där. Sätta upp tavlor och göra lite mysigt. Satte upp gardiner och en ljusslinga runt fönstret igår och det blev supergulligt.

Våra små nykomlingar i familjen, Flingan och Partyboy, verkar ha gjort sig hemmastadda någorlunda och fick igår springa runt lite på golvet. Sötnosar och ibland är det svårt att se vad som är bak och fram på Pb - han är verkligen långhårig!

Har gått med i tjejsnack och svarar här på mina första 5 frågor:

Vecka 5/08
Mående
1 - Hur mår du idag?

Som sagt, snorig och trött.
 
2 - När var du sjuk senast?

Förra helgen när förkylningen bröt ut igen - hade varit frisk i typ 3 veckor efter den förra förkylningen.
 
3 - Vad är det värsta i sjukdoms/skadeväg du provat på?

Vattkoppor för 3 år sen - det var en riktigt mardröm! Vi hade hyrt en pytteliten stuga i Leksand den sommaren och J var hemma och jobbade. Pojkarna hade precis gått igenom sina vattkoppeperioder och mammsen garanterade mej att jag haft det som barn. Det hade jag inte!

4 - När hade du senast en riktig må-toppen-period?

Det var väldigt länge sen. Det är så länge sen att jag inte kommer ihåg när.... sorgligt...
 
5 - Vad får dig att må bra?

Att träna och röra på mej. Kärlek. Äta bra. Ha en bra vikt.

//Tankabanka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback