Tjejsnack v.6/08

Astrid Lindgren


Har du läst mycket av Astrid Lindgrens böcker och/eller sett många av hennes filmer?

OM - älskar Astrid och hennes böcker. Filmerna däremot jämför jag alltid med bokvarianten och kommer fram till att en böckerna slår filmerna med mil!!

Vilken/vilka favoriter har du?

Jag gillar Lotta på Bråkmakargatan för hon är så härligt kavat och kommer med så finurliga svar. Sen gillar jag oxå Emil och Pippi. OCH Madicken - henne höll jag nästan på att glömma!


Vilken Astrid Lindgren-figur kan du absolut inte med?

Karlsson på taket - vilken jävla sprätt! En riktig skitunge som trackar Lillebror så fort han kommer åt, näe du Karlsson - passa ré så jag inte meckar sönder manicken på ryggen och du flyger in i väggen som ett frimärke!

Vem av Astrid Lindgren-figurerna är du mest lik?

Wow, hmm.... *funderar* kanske Pippis herr Nilsson förutom könet. Ettrig och liten... 

Vem av Astrid Lindgren-figurerna skulle du vilja vara? Varför?
 
Jag skulle nog vilja vara Ronja Rövardotter! Tänk vad härligt att bo i en grotta och få rida på vildhästar!!!


Snipp, snapp - det var veckans frågor!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback