Helgen...

har vi tillbringat i Leksand. Tänk att jag kan tycka att vi bor trångt här nere i stan och så kommer man upp till en liten husvagn på typ 10 kvm och det funkar - otroligt!!!

Vi har plockat ner studsmattan, dragit spik - se bildbevis! och myst. Jo, maken har oxå byggt ett tak över elskåpet, här ber han om en applåd *himlar med ögonen* .

Lördagen såg vi knappt röken av M för hans kompis i huset bredvid knacka på vid halv tio på morron, då vi knappt lyft ögonlocken till normalhöjd, så det blev snabba ryck för honom att klä på och borsta gaddarna sen var han borta med vinden ända till middagen vid 6.

'Vädret var kallt men samtidigt härligt och träden är så vackra! Prata om livskvalitet, varför ska det vara så läskigt att pröva något nytt - som att flytta?! Vad är det värsta som kan hända, jo att man upptäcker att man kanske var en asfaltsblomma iallafall, vilket inte ens är möjligt för min del då min högsta önskan, ända sen jag kunde säga ordet häst, är att få bo på landet och bara kunna knata iväg till stallet och prata med sin kompis. Gärna med en schäfer i hälarna....

Gott folk! Hur kan man ena stunden gå och sniffa lantluft och försöka fylla lungorna tills nästa gång man kommer upp och sen i utandningen går man och puffar på bensinångor och armbågar sig fram i tunnelbananen - vad är det för liv det här egentligen? Jag måste utöka mina övertalningsplaner på någotvis så maken åtminstone börjar lite smått att inse vad den snara framtiden har i sitt sköte....

image44

Kommentarer
Postat av: Peterlina

Skönt att åka på landet. Vi är också på väg upp norröver nånting... andas lite frisk luft och lyssna på ingentinget... det är grejer det. :D

Tack för orden i bloggen... det är inte så att jag tycker det är fult det jag gör, för det gör jag inte. Men jag tycker det är tråkigt... och jag vill känna WOW när jag gjort något. Inte likgiltighet. Scrapblock är det väl antar jag... får rida ut stormen helt enkelt.

Postat av: SannaF

Låter hääääääääärligt!!!
Och jag ser att du sliter!!!

Ja J tycker det är jätte kul med hockey och har spelat sedan hon var 5. Vi får se hur länge det går att spela med killarna. Men de är jätte justa mot henne !

2007-10-18 @ 20:58:31
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Morfen

Gud vad sunt och gott det låter att vara på landet. Det är inte klokt att det blivit sån urbanisering egentligen.. även om det ju har sina fördelar också.
Var min brorsa på Tracks? Jag har ju alldeles för dålig koll på honom! Jag tycker också musiken de gör är jättebra så jag håller tummarna att de får ordentliga framgångar. Kramar!! /Anna

2007-10-22 @ 10:34:52
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Malin

Vad härligt det låter, jag har ju då älgskräck....jo det e sant....så jag trivs inte så bra i skogen hihi. Men jag skulle önska att jag gjorde det för det verkar så rofyllt o avkopplande. Kram på dig!

2007-10-22 @ 11:53:40
URL: http://malinkarmtegs.blogspot.com
Postat av: Morfen

Tack för dina kommentarer i min blogg, de värmer! Jodå, du hörde rätt på Tracks. Jag sprang in på sr:s hemsida och lyssnade på lördagens program. :) Hittade då att de varit med på P3 Star lördag också! :D Tack vännen för tipset! Kram!

2007-10-23 @ 08:51:23
URL: http://morfen.blogg.se
Postat av: Cilla

Vilka projekt! Låter som en härligt aktiv helg, även om det var några veckor sedan. Något pyssel på gång???
Måste passa på att fråga: Har jag förstått det rätt om jag tror att du bor i Hufvudstaden? Ska åka dit ngn gång i november. har du något bra scrap-shoppingtips?

2007-10-29 @ 19:48:59
URL: http://cilla-cilla.blogspot.com
Postat av: Cilla

Pssst! har en liten blomma till dig i min blogg;)
Kram

2007-10-31 @ 22:26:02
Postat av: Pernilla

Mä! Brukar du hänga i Leksand?
Vi har tillgång till hus i Siljansnäs där vi brukar hänga en del.
Det är verkligen så härligt däruppe!
Brukade förut fundera mycket på det där med att flytta dit men nu har vi (nog) bestämt oss för att det är bra som andningshål.
Men det är gött där!
/Pysslingen på Papprika

2007-12-11 @ 15:46:41
URL: http://skrivarmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback